Działanie 8.3 – Nabór wniosków odofinansowanie w trybie konkursowym

Dodano przez: Daniel Sawicki

Dnia 31 stycznia 2018 r. Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie wraz ze Stowarzyszeniem Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego ogłaszają nabór wniosków o dofinansowanie projektów w trybie konkursowym. Przedmiotem konkursu są projekty współfinansowane z EFS w ramach RPO WZ 2014-2020, Oś priorytetowa VIII Edukacja, Działanie 8.3. Numer naboru: RPZP.08.03.00-IP.02-32-K34/18.
Informacje dotyczące spotkań informacyjnych zostaną zamieszczone na stronie internetowej www.wup.pl/rpo/. Zgłoszenia na spotkania przyjmować będą Biura Informacji i Promocji EFS w Szczecinie i Koszalinie.

 

Informacje do ogłoszenia o naborze

Wstępna informacja o naborze

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie wraz ze Stowarzyszeniem Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie projektów w trybie konkursowym, w ramach  Działania 8.3 Wsparcie szkół i placówek prowadzących kształcenie ogólne oraz uczniów uczestniczących w kształceniu podstawowym, gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym w ramach Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Numer naboru:  RPZP.08.03.00-IP.02-32-K34/18

Termin, od którego można składać wnioski

06.03.2018 r.

Termin, do którego można składać wnioski

04.04.2018 r. do godziny 15:00:00

Termin rozstrzygnięcia konkursu

 

03.07.2018 r.

 

Miejsce składania wniosków

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie

ul. A. Mickiewicza 41

70-383 Szczecin

pok. 006 (Kancelaria)

od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:30

 

Sposób składania wniosków o dofinansowanie

Skuteczne złożenie dokumentacji aplikacyjnej polega na:

1) opublikowaniu wniosku o dofinansowanie wraz z załącznikami (jeśli dotyczy) w wersji elektronicznej w LSI2014;

2) dostarczeniu do IOK WUP formularza pisemnego wniosku o przyznanie pomocy.

UWAGA!  Brak wpływu pisemnego wniosku o przyznanie pomocy oznacza, iż dokumentacja aplikacyjna została nieskutecznie złożona i nie może zostać przekazana do weryfikacji w zakresie warunków formalnych.

Wniosek w systemie LSI2014 należy opublikować w terminie naboru projektów tj. od 06.03.2018 r. do 04.04.2018 r. do godziny 15:00:00.

UWAGA! Wnioski opublikowane w systemie LSI2014 po godzinie 15:00:00 ostatniego dnia naboru uznane będą za złożone po terminie. 

Termin dostarczenia pisemnego wniosku o przyznanie pomocy uznaje się za zachowany w przypadku wpływu  przesyłki do Kancelarii WUP w Szczecinie  w terminie 5 dni od dnia zakończenia naboru tj. do dnia 09.04.2018 r.

UWAGA! Za datę złożenia pisemnego wniosku o przyznanie pomocy uznaje się datę wpływu do kancelarii WUP w Szczecinie.

 

 

Kto może składać wnioski?

 

 

 

 

 

 

O dofinansowanie projektu w trybie konkursowym w ramach  działania 8.3 mogą się ubiegać:

- organy prowadzące szkół i placówek systemu oświaty realizujących kształcenie ogólne (z wyłączeniem szkół dla dorosłych),

-  organizacje pozarządowe prowadzące działalność statutową w zakresie edukacji.

 

Na co można otrzymać dofinansowanie?

1. Kształcenie u uczniów i słuchaczy kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy głównie poprzez:

a) realizację projektów edukacyjnych w szkołach lub placówkach systemu oświaty objętych wsparciem,

b) realizację dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych służących wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia dla uczniów mających trudności w spełnianiu wymagań edukacyjnych, wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego,

c)  realizację różnych form rozwijających uzdolnienia,

d)  wdrożenie nowych form i programów nauczania,

e) tworzenie i realizacja zajęć w klasach o nowatorskich rozwiązaniach programowych, organizacyjnych lub metodycznych,

f) organizację kółek zainteresowań, warsztatów, laboratoriów dla uczniów lub słuchaczy,

g) nawiązywanie współpracy z otoczeniem zewnętrznym szkoły lub placówki systemu oświaty w celu realizacji programów edukacyjnych,

h) wykorzystanie narzędzi, metod lub form pracy wypracowanych w ramach projektów, w tym pozytywnie zwalidowanych produktów projektów innowacyjnych, zrealizowanych w latach 2007-2013 w ramach PO KL,

i) pomoc stypendialną dla uczniów lub słuchaczy szczególnie uzdolnionych w zakresie przedmiotów matematycznych, przyrodniczych, informatycznych, języków obcych, matematyki lub przedsiębiorczości, których niekorzystna sytuacja materialna stanowi barierę w rozwoju edukacyjnym,

j) doradztwo edukacyjno-zawodowe dla uczniów lub słuchaczy, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,

k)   realizację zajęć poza szkołą lub poza lekcjami.

2.  Doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli prowadzących kształcenie w zakresie  stosowania metod i form organizacyjnych sprzyjających  kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw/umiejętności poprzez:

a)  kursy i szkolenia doskonalące (teoretyczne i  praktyczne), w tym z wykorzystaniem pracy trenerów    przeszkolonych w ramach PO WER, studia    podyplomowe,

b) wspieranie istniejących, budowanie nowych i moderowanie sieci współpracy i samokształcenia   nauczycieli,

c)   realizację w szkole lub placówce systemu oświaty    programów wspomagania,

d) staże i praktyki nauczycieli realizowane we   współpracy z podmiotami z otoczenia szkoły lub   placówki systemu oświaty,

e) współpracę ze specjalistycznymi ośrodkami, np.  szkołami kształcącymi dzieci i młodzież z niepełnosprawnościami, specjalnymi ośrodkami   szkolno-wychowawczymi, młodzieżowymi ośrodkami wychowawczymi, młodzieżowymi ośrodkami socjoterapii, poradniami psychologicznopedagogicznymi;

f)  wykorzystanie narzędzi, metod lub form pracy wypracowanych w ramach projektów, w tym pozytywnie   zwalidowanych produktów projektów innowacyjnych, zrealizowanych w latach 2007-2013 w ramach PO KL.

3.  Indywidualizacja pracy z uczniem ze szczególnymi  potrzebami edukacyjnymi, w tym ucznia  młodszego oraz ucznia zdolnego i wsparcie uczniów  zagrożonych przedwczesnym zakończeniem nauki  szkolnej poprzez:

a) doposażenie szkół lub placówek systemu oświaty w  pomoce dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt do  rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i  możliwości psychofizycznych oraz wspomagania  rozwoju i prowadzenia terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także podręczniki szkolne i  materiały dydaktyczne dostosowane do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami, ze szczególnym  uwzględnieniem tych pomocy, sprzętu i narzędzi, które  są zgodne z koncepcją uniwersalnego projektowania,

b)  przygotowanie nauczycieli do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze, specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wsparcia ucznia młodszego, rozpoznawania  potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów i efektywnego stosowania ww. pomocy dydaktycznych w pracy,

c) wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami  edukacyjnymi, w tym uczniów młodszych w ramach zajęć uzupełniających ofertę szkoły lub placówki systemu oświaty, w tym:

- zajęć specjalistycznych, prowadzonych w celu  stymulowania rozwoju poznawczego i zmniejszania trudności w opanowaniu wiadomości i umiejętności szkolnych przez uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów młodszych, w tym: zajęć korekcyjno - kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych i psychoedukacyjnych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym,

- zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, organizowanych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów młodszych, mających trudności w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego,

- warsztatów,

- porad i konsultacji.

4.  Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu głównie poprzez:

a) wyposażenie pracowni szkolnych w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych lub matematyki,

b) doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych  nauczycieli, w tym nauczycieli przedmiotów przyrodniczych lub matematyki, niezbędnych do prowadzenia procesu nauczania opartego na metodzie eksperymentu,

c) kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych lub  matematyki

5.  Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w szczególności poprzez:

a)  wyposażenie szkół lub placówek systemu oświaty w nowoczesne pomoce dydaktyczne oraz narzędzia TIK niezbędne do realizacji programów nauczania w szkołach  lub placówkach systemu oświaty, w tym zapewnienie odpowiedniej infrastruktury sieciowo-usługowej,

b) podnoszenie kompetencji cyfrowych nauczycieli wszystkich przedmiotów, w tym w zakresie korzystania z  narzędzi TIK zakupionych do szkół lub placówek systemu oświaty, w tym włączania narzędzi TIK do nauczania przedmiotowego,

c) kształtowanie i rozwijanie podstawowych kompetencji cyfrowych uczniów lub słuchaczy, w tym z uwzględnieniem bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i wynikających z tego tytułu zagrożeń,

d) programy rozwijania kompetencji cyfrowych uczniów lub słuchaczy przez naukę programowania.

 

Kryteria wyboru projektów

Zostały określone w Regulaminie konkursu.

Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu lub maks. dopuszczalna kwota dofinansowania projektu

95% (85% EFS, 10% budżet państwa)

Minimalny wkład własny wynosi

5%

Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów

20 665 300,91 zł

Regulamin konkursu

Dostępny na stronie www.wup.pl, www.rpo.wzp.pl, www.zit-som.sczecin.pl oraz www.funduszeeuropejskie.gov.pl.

Wzór wniosku o dofinansowanie

Stanowi załącznik do Regulaminu konkursu.

Wzór umowy o dofinansowanie

Stanowi załącznik do Regulaminu konkursu.

Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek

Procedura odwoławcza przysługująca wnioskodawcom uregulowana jest w rozdziale 15 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowych w perspektywie finansowej 2014-2020. Każdy Wnioskodawca, którego projekt złożony w trybie konkursowym otrzymał ocenę negatywną ma możliwość wniesienia protestu. Celem wniesienia protestu jest ponowne sprawdzenie złożonego wniosku w zakresie spełniania kryteriów wyboru projektów (art. 53 ust. 1 ustawy). Protest może dotyczyć każdego etapu oceny projektu, a także sposobu dokonania oceny (w zakresie ewentualnych naruszeń proceduralnych).

Pytania i odpowiedzi

 

Pytania należy kierować na adres:

efs@wup.pl,

efskoszalin@wup.pl,

zit@som.szczecin.pl.

Odpowiedzi na pytania znajdują się na stronie www.wup.pl/rpo/.

Linki

www.wup.pl/rpo/, www.rpo.wzp.pl, www.zit-som.sczecin.pl oraz

 www.funduszeeuropejskie.gov.pl.

Wersje archiwalne dokumentów

nd

Pobierz plik:

Regulamin Konkursu

Harmonogram

Załączniki