Pytania i odpowiedzi
Czy powrót na rynek pracy uczestnika oznacza wyłącznie zatrudnienie na umowę o pracę?
Powrót na rynek pracy oznacza zarówno podjęcie pracy na etacie (w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy), jak i w ramach umowy cywilnoprawnej, czy rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej/rolniczej, podlegające obowiązkowym ubezpieczeniom.
Czy pod uwagę brane jest kryterium dochodowe?
W projekcie „Zachodniopomorskie Małe Skarby” nie jest weryfikowane kryterium dochodowe kandydata.
Czy mogę zgłosić się do projektu pół roku przed planowanym powrotem do pracy?
Nie. Termin powrotu do pracy dla osób przebywających na urlopie macierzyńskim/rodzicielskim/zasiłku macierzyńskim każdorazowo jest określany w ogłoszeniu o naborze do projektu. Osoby bezrobotne i osoby przebywające na urlopie wychowawczym podejmują zatrudnienie/wracają do pracy zgodnie z terminami określonymi w § 5 Regulaminu uczestnictwa w projekcie.
Czy osoba przebywająca na zaległym urlopie wypoczynkowym może przystąpić do rekrutacji?
Nie. Osoba przebywająca na urlopie wypoczynkowym jest osobą, która już wróciła na rynek pracy, więc nie może przystąpić do rekrutacji.
Czy osoba niepracująca musi rejestrować się w PUP, aby wziąć udział w projekcie?
Uczestnikiem projektu może być zarówno osoba bezrobotna zarejestrowana w PUP, jak również osoba bezrobotna niezarejestrowana w PUP, poszukująca pracy i gotowa do podjęcia zatrudnienia. Przystępując do rekrutacji, Kandydat niepracujący, niezarejestrowany w PUP zobowiązany jest do złożenia zaświadczenia z ZUS potwierdzającego status osoby bezrobotnej / biernej zawodowo, aktualnego na dzień rekrutacji, tj. wypełnienia Formularza rekrutacyjnego na platformie internetowej (generatorze wniosków) – patrz pytanie nr 18.
UWAGA: o wydanie zaświadczenia z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) potwierdzającego status osoby bezrobotnej/biernej zawodowo, Kandydat może wystąpić do ZUS z wnioskiem (druk US-7) lub wygenerować je z konta ubezpieczonego korzystając z Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS). Zaświadczenie uznaje się za ważne przez okres 30 dni od dnia jego wydania.
Gdzie sprawdzić, czy wybrany żłobek, klub dziecięcy, opiekun dzienny spełnia wymagania projektu do otrzymania refundacji?
Wybrana przez Uczestnika projektu forma opieki w postaci żłobka, klubu dziecięcego czy dziennego opiekuna, musi znajdować się w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych/wykazie dziennych opiekunów, prowadzonym przez właściwego wójta, burmistrza lub prezydenta miasta. Aktualny rejestr tych instytucji jest dostępny także na portalu Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl/web/piu/dla-swiadczeniobiorcow/rodzina/d3)
Czy w przypadku posiadania dwójki dzieci w wieku do lat trzech refundacja może być przyznana na każde z nich?
Tak, jeśli dzieci nie były objęte opieką instytucjonalną przed złożeniem Formularza rekrutacyjnego (§3 ust. 1 pkt 2 Regulaminu Uczestnictwa w Projekcie).
Czy nianią może być osoba z rodziny np. babcia?
Nianią musi być osoba pełnoletnia. Może być to osoba spokrewniona, np. babcia, dziadek itd., z którą zostanie podpisana umowa uaktywniająca. Rodzice nie mogą być nianią dla swojego dziecka.
Jak długo będę czekać na wyniki rekrutacji?
Niezwłocznie po zakończeniu oceny formalno-merytorycznej, zostanie opublikowana lista rankingowa osób zakwalifikowanych do projektu.
Czy ogłoszona rekrutacja jest ostatnią, czy będą ogłaszane kolejne nabory?
Projekt realizowany będzie do grudnia 2023 roku. Wszelkie informacje o naborach, w tym ich ogłoszenie, termin, sposób składania dokumentów będą publikowane na stronie internetowej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Szczecinie oraz podawane do publicznej wiadomości.
Strona 2 z 3 stron
< 1 2 3 >