Czy w trakcie rekrutacji należy dołączyć kserokopie dokumentów potwierdzających kryteria dostępu np. akt urodzenia dziecka?
Kandydat do projektu, który w rekrutacji 28-30 września 2020 r. złożył Formularz rekrutacyjny poprzez Generator Wniosków dostępny na platformie https://wup.witkac.pl, zobowiązany jest w terminie 4 dni roboczych od zakończenia rekrutacji tj. od 1 października do 6 października, dostarczyć papierową formę złożonego przez Generator Wniosków Formularza rekrutacyjnego wraz z załącznikami, tj.:
- Kopię aktu urodzenia dziecka/dzieci (obowiązkowo);
- Kopię kopią orzeczenia o niepełnosprawności Kandydata do projektu, tj. rodzica/opiekuna prawnego i/lub dziecka (jeżeli dotyczy);
- Aktualne dokumenty potwierdzający/e aktualny status na rynku pracy (obowiązkowo) tj.:
osoby pracujące – aktualne zaświadczenie o zatrudnieniu zawierające informację o przebywaniu na urlopie macierzyńskim/rodzicielskim/wychowawczym, z czytelnym podpisem osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu, zawierające miejsce wykonywania pracy, datę zakończenia urlopu macierzyńskiego/rodzicielskiego/wychowawczego z każdego miejsca zatrudnienia;
lub/i
osoby prowadzące działalność gospodarczą - aktualne zaświadczenie z ZUS, potwierdzające pobieranie zasiłku macierzyńskiego lub zaświadczenie o sprawowaniu osobistej opieki na dzieckiem, która bezpośrednio przed podjęciem opieki podlegała obowiązkowemu ubezpieczeniu emerytalno-rentowemu jako osoba prowadząca pozarolniczą działalność;
lub
osoby prowadzące rolniczą działalność gospodarczą/osoby będąca członkiem rodziny rolnika – aktualne zaświadczenie z Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS) potwierdzające pobieranie zasiłku macierzyńskiego (zawierające datę rozpoczęcia i planowanego zakończenia), przez osoby objęte ubezpieczeniem emerytalno-rentowym na podstawie przepisów Ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. 2020 poz. 174), lub w przypadku zaprzestania prowadzenia tej działalności lub zawieszenia jej wykonywania, bądź współpracy przy jej prowadzeniu w okresie sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem – zaświadczeniem z KRUS potwierdzającym okres pobierania zasiłku macierzyńskiego (zawierające datę rozpoczęcia i zakończenia).
lub
osoby bezrobotne zarejestrowane w powiatowym urzędzie pracy - zaświadczenie o zarejestrowaniu w powiatowym urzędzie pracy;
lub
osoby bezrobotne niezarejestrowane w powiatowym urzędzie pracy – oświadczenie Kandydata do projektu;
lub
osoby uczące się, uczestniczące w kształceniu formalnym realizowanym w trybie stacjonarnym – aktualne zaświadczenie ze szkoły/uczelni, w przypadku osób biernych zawodowo uczniów/studentów uczących się w trybie stacjonarnym..
Należy pamiętać, iż w przypadku składana kopii ww. dokumentów, należy je potwierdzić „za zgodność z oryginałem” z datą i czytelnym podpisem Kandydata. Jednocześnie Realizator projektu zwraca uwagę, aby w przedkładanych dokumentach były dostępne jedynie dane niezbędne do celów weryfikacji.
Wymienione wyżej dokumenty należy dostarczyć (decyduje data wpływu do WUP w Szczecinie/Koszalinie):
- w zaklejonej kopercie z adnotacją „Dokumenty rekrutacyjne do projektu „Zachodniopomorskie Małe Skarby” do Kancelarii Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Szczecinie, ul. A. Mickiewicza 41, lub sekretariatu filii WUP w Koszalinie, ul. Słowiańska 15a (od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 15:30);
- pocztą tradycyjną/przesyłką kurierską;
- przez elektroniczną skrzynkę podawczą, za pośrednictwem e-PUAP - dokument podpisany podpisem kwalifikowanym Kandydata (w przypadku posiadania podpisu elektronicznego) lub podpisem zaufanym (w przypadku posiadania profilu zaufanego).